Det händer mycket inom telefoni under den senaste tiden och det senaste som kommit från iPhone är att de ska komma ut med 3 nya telefoner. Något som gör den senaste versionen gammal även om det bara är månader sedan den släpptes. Utöver iPhones nya telefoner så utvecklas företagen också genom att använda sig av telefoni som erbjuder bland annat telefonbokning.
Företagen arbetar allt mer efter tanken att de ska erbjuda mer kundservice till de som vill ta kontakt med företaget eller om företaget vill ta kontakt med kunden. Det gäller att vara lättillgänglig och det är man nu med hjälp av teknik och lösningar inom tekniken som ständigt utvecklas. Exempelvis fanns det inget behov av att ha en telefonväxel med samma storlek som idag då kundtjänsten inte alls behövde vara lika tillgänglig. Idag har vi dock ett uppkopplat samhälle och kräver därför att det ska finnas någon i andra änden.
Funktioner på telefoner, webbsidor och liknande har gjort konsumenterna till en medveten skara som söker information. Det är inte för inget som samhället just kallas för ett IT-samhälle och just informationen är den som ligger i fokus för många. Saker som vi gärna ser att företag, landsting, kommuner och organisationer har tillgång till i samband med ett telefonsamtal är:
- Telefonbokning, vi vill kunna boka telefonsamtalet. Det underlättar för de som inte vill sitta i telefonkö och vänta.
- Knappval, något som gör det enkelt att hamna rätt från början. Är man privatkund vill man kanske hamna hos rätt kundtjänst.
- Snabba telefontider, ju fler som sitter i telefonväxeln ju snabbare går det att komma fram.
Lyssna på Hassans roliga samtal till Telias kundtjänst: