Med ett CRM-system från Upsales har ditt företag tillgång till ett verktyg som kan hjälpa er att växa. Ett sätt att förutse vilka era kunders framtida behov är och skräddarsy marknadsföringen därefter. Lär dig mer om framtiden inom kundrelationer

Med tillgång till det verktyg ett crm system ger kan ditt företag lägga in en extra växel. Det är något som allt fler upptäcker. Företag som erbjuder CRM-tjänster har under några år varit heta på börsen eftersom branschen förväntas explodera när fler aktörer upptäcker fördelarna med den typen av system.

Hitta nya möjligheter med CRM

CRM står för ”Customer Relationship Management” och är ett verktyg som används framför allt inom B2B-företag. I grund och botten jobbar en CRM-avdelning med att samla in så mycket data som möjligt om befintliga och potentiella kunder. Data som sedan kan användas bland annat för att:

  • Skapa annonskampanjer som är anpassade till olika kundgrupper eller individuella kunder
  • Följa upp och analysera kampanjerna med detaljerad data – utveckla verksamheten
  • Förbättra och effektivisera företagets säljprocesser
  • Utöka förståelsen för era kunder genom att analysera olika attribut hos dem
  • Hitta nya kunder genom hitta företag som har liknande förutsättningar som dem ni redan sålt till

Ta hand om dina befintliga kunder och väx

Marknadsföring handlar inte enbart om att nå nya kunder, det handlar också om att förvalta kundrelationer ditt företag redan har. Det handlar kanske till och med mer om att vårda befintliga kundrelationer. Varför? Som Verksamt.se skriver finns det ingen bättre marknadsföring än den du får från nöjda kunder. Det spelar i princip ingen roll hur effektiv du är på att förpacka fördelarna med dina produkter eller tjänster i exempelvis en reklamfilm. ”Word of mouth”, det vill säga när människor självmant pratar väl om ett varumärke är alltid mer värt som reklam. Om du lyckas ligga i framkant när det gäller att skräddarsy erbjudanden och produktrekommendationer till dina kunder så kommer de få mycket positivt att säga om ditt företag. Onödig merförsäljning är positivt för balansräkningen, men knappast för kunden. Med hjälp av CRM får du ett verktyg som hjälper företaget att förutse vilka dina kunders verkliga behov är.